Opret indsamling Støt en indsamling Log på Min profil

For en verden uden sclerose

2.412 kr.  af 2.500 kr.
154 KM  af 100 KM GÅET

Mia SAMLER IND FORDI

Måneden siger Maj og det betyder at Scleroseforeningens landsdækkende kampagne YOU GO kører på fuld brag
For 5 år siden var min krop i krig mod sig selv. Mit nervesystem var ramt. Jeg mærkede for aller første gang hvad sclerose kan gøre ved en. Halvdelen af min mave og ryg var ramt af føleforstyrrelser. Jeg kunne ikke mærke noget som helst berøring. Det var virkeligt skræmmende og frygten for fremtiden ramte hårdt.
Mit atak varede i over 3 måneder og først efter sommerferien fik jeg følelserne tilbage. Jeg skulle egentligt ha’ haft det man kalder en atak-pakke, men den neurolog der dengang kiggede på mine symptomer levede ikke op til forventningerne. Det kunne ha’ været afhjulpet langt før. Det ved jeg nu
Jeg har prøvet at have atak flere gange, men dette var det første slemme og det værste indtil nu.
Jeg har været hele følelsespaletten igennem og jeg ser ofte mange medpatienter der har det langt langt værre end jeg. Personligt har jeg fundet min egen måde at tackle sygdommen på. Med et positivt sind og de aller bedste mennesker omkring mig skal det hele nok gå. Jeg kan fint passe mit arbejde og jeg er sikker på at der er mange der ikke engang ved at jeg har sclerose.
Min sygdom har og vil aldrig blive det der definerer mig, det har jeg lovet mig selv

Heldigvis er der godt gang i forskningen for medicin der kan holde sygdommen nede, men lige den variant der kan kurerer sclerose er desværre ikke “opdaget” endnu.

Har du lyst til at give et bidrag til en verden uden sclerose, så kan du gøre det lige her

DIN STØTTE GØR EN FORSKEL

Læs mere om forskning og Scleroseforeningen her

YOU GO 100 KM 2024